المتابعون

الجمعة، 5 أبريل 2019

حكايتي مع الدجال الجزء الثاني




روحت أنا وأختي للشيخ منصور في بلد جنبنا

 لما وصلنا عنده البيت أخته فتحت لنا أوضة ودخلتنا قعدنا خمس دقايق

ولاقيناه داخل علينا قال : أهلا وسهلا ،مين اللي تعبان ؟.

قلتله : أنا .

قالي : ألف سلامة ،سألني عن إسمي وإسم أمي ،كتبهم في ورقة

 وسألني : إيه مشكلتلك ؟ إحكي لي كل حاجة !

قلتله : من فترة بدأت أحلم بكوابيس قاطعني وقالي : بتشوفي تعابين أو كلاب .

قلتله : أيوه وقطط وحيوانات تانية بتجري ورايا .

سألني : في مشاكل ولا حاجة بينك وبين جوزك ؟

قلتله : طول ما جوزي بيبقي موجود في البيت بحس بخنقة مش طبيعية وببقي مش طايقاه

 ،هو أنا كده ممكن حد يكون عاملي حاجة ؟

قال : علي الأغلب أيوه ،عدوا عليا بعد أسبوع علشان أكون اتأكدت .

ومشيت أنا وأختي وكل واحدة روحت بيتها .

وكان عندي أمل أن الشفا ييجي علي ايده بالذات أن طول الطريق وأختي

كانت بتحكي لي قد إيه بنت عم جوزها كانت تعبانة وازاي من تالت زيارة للشيخ منصور بأت

 زي الفل

ومش دي لوحدها اللي خفت علي ايد الشخ منصور ده في غيرها وغيرها .

لما روحنا للشيخ منصور بعد ما الأسبوع عدي اداني عسل وإزازة مافيش عليها أي كتابة

 فيها زي دوا وقالي في فعلا حد حاطك في دماغه بس ما تقلقيش علاجك عندي إن شاء الله

وطبعا دفعت مبلغ محترم و المبلغ ده كان بيتدفع كل زيارة في الزيارات اللي بعد كده

وتقريبا بقيت أروح أنا وأختي كل أسبوعين للشيخ منصور

لحد ما في مرة بعد ماروحنا أخت الشيخ طلبت من أختي أنها تستني بره لأن الشيخ

طلب كده .

ودخلت استنيت الشيخ وبعد 3 دقايق الشيخ دخل وساب باب الأوضة مفتوح

وقالي هاا ايه الأخبار ؟

قلتله : الحمد لله اتحسنت كتير؟

قالي : كويس ،شوفي بقي الطلب اللي هطلبه منك ده لو ما اتنفذش هترجعي أسوأ من الأول !!!!

يتبع..............................
   
حكايتي مع الدجال الجزء الثالث .

ليست هناك تعليقات

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

جميع الحقوق محفوظة لــ قصص 2015 ©