المتابعون

الخميس، 21 مارس 2019

أخو جوزي الجزء الأول




أنا بعترف إني غلطت بس هي غلطتي دي تستاهل إن حياتي تتدمر
 بالشكل ده و سيرتي تبقي علي كل لسان حتي أهلي يقاطعوني .

أنا ليلي عايشة في قرية أهلي ناس بسيطة 
عندي أخ وأخت أصغر مني .
 و أنا في أخر سنة في الكلية إتقدملي سعيد شاب عنده 29 سنة
 من نفس قريتي ميسور الحال والده متوفي من 5 سنين .
عنده أخ واحد وأختين متجوزين . سعيد و أخوه عندهم مشروع
 صغير بيديروه هما الإتنين .
إتخطبنا و فترة الخطوبة كانت فترة عادية زي أي إتنين مخطوبين 
وبعد 8 شهور إتجوزنا و قعدنا مع حماتي وسلفي ومراته في نفس البيت .
بعد الجواز بفترة بدأت ألاحظ إن البيت كله ماشي برأي سلفي
 حتي المشروع بتاع جوزي وسلفي إيراده  كله في جيب سلفي
و جوزي بياخد يادوب علي قد مصاريفنا
والمفروض أكون زي اللي في البيت !!!!!!!!!
بس أنا ما اتعودتش أكون تابع لحد .
وفي يوم خارجة أنا و جوزي علشان يوديني لأهلي سلفي وقفنا علي السلم
و زعق لجوزي وقاله : كل يوم عند أهلها المفروض تقعد في بيتها واللي عاوز
 يشوفها ييجي ييجيلها بيتها.
قلتله : دي حاجة خاصة بينا وزي ما أنا ما بتدخلش في حياتك ماتتدخلش
 في حياتنا و طبعا علي صوته أكتر وازاي أكلمه بالطريقة دي .
و من هنا بدأت مشاكلي أنا و سلفي و حصلت أكتر من مشكلة بسبب تدخله
و أنا ما كنتش بسكت وكنت برد بصراحة  .
 لدرجة إن الأمور وصلت بيني وبينه يهددني أنوهيطلقني من جوزي .
وبدأ سلفي يقوم جوزي عليا و للأسف جوزي كان بيسمع كلامه
وخلاص كنا وصلنا للطلاق لولا إنه عرف إني حامل
و من ساعة ما جوزي عرف بحملي إبتدي يحسن العلاقة بينا و ما يسمعش لسلفي 
زي الأول .
و عدي تسع شهور وربنا رزقنا ب علي سعيد جوزي كان متعلق بيه أوي .
بس فضلت المشاكل بيني وبين سلفي حتي بعد ولادتي لابني
و حاول كتير مع جوزي علشان يطلقني .
لكن بعد ما جه علي الأمور إتغيرت ومابقاش طلاقي سهل زي قبل كده
لأن جوزي كان أهم حاجه عنده إبنه .
سلفي لما شاف كلامه مش جايب نتيجة مع جوزي فكر في فكرة شيطانية يقدر بيها ينفذ تهديده ليا
و بدأ ينفذها فعلا .
و كانت بدايتها أن رقم غريب يرن علي تيليفوني !!!!!!!!!!!!

أخو جوزي الجزء الثاني

ليست هناك تعليقات

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

جميع الحقوق محفوظة لــ قصص 2015 ©