المتابعون

الاثنين، 8 أبريل 2019

جوزي مش بس بيحب مرات أخويا لأ ده في بينهم مصيبة الجزء الأول






أنا متجوزة من 6 سنين عندي 3 بنات ليا أخين وأخت واحدة
  
اتنين من اخواتي متجوزين قبلي وواحد اتجوز بعد جوازي

ب 3 سنين ،خد مراته(اسمها عايدة) وسكن في شقة إيجار ،معاه دلوقتي ولدين .

دايما كنا بنتجمع أنا واخواتي في بيت والدي يوم في الأسبوع ،جوزي ما

كانش بيرضي يقضي اليوم ده معانا (هو مابيحبش الإختلاط بأهلي كتير)

،كان بيقولي روحي وأنا هبقي أعدي عليكي أخدك

 ،كنت بتحايل عليه ييجي حتي يتغدي معانا وياخدنا ونروح ماكانش بيرضي

،كنت بروح لوحدي وأخر اليوم ييجي ياخدني .

وبحكم تجمعنا يوم في الأسبوع بدأت أتعرف عن قرب من مرات أخويا

عايدة ،هي تبان في الأول طيبة وغلبانة علشان كده كنت

بستغرب من مرات أخويا الكبير لأنها كانت مابتحبهاش وبتغير

علي جوزها منها ،قلت تلاقيها غيرة سلايف مش أكتر.

 بس بعد شويه عرفت أن الطيبة والغلب دول

نعومة ولئم ،وده عرفته لما عايدة بدأت تيجي لي البيت تقعد معايا

وأوقات كتير بتصادف أن جوزي يكون في البيت فكان بيقعد معانا

ويضحكوا ويهزروا وساعات كنت بسيبهم قاعدين مع بعض

وأدخل أجهز الأكل ماهي مش غريبه

وكانت ساعات تشتكي له  (جوزي كان بيحكي لي لأنها كانت بتصعب عليهّ!!!)لحد هنا عادي

اللي مش عادي بقي أن جوزي بدأ مرة واحدة يحب يروح معايا عند أهلي

 اليوم اللي بنتجمع فيه كلنا بدأ ييجي يتغدي معانا ،شوية وبقي يقعد معانا اليوم كله

بقيت مستغربة ده أنا كنت بتحايل عليه وماكانش بيرضي أبدا

وابتدا يبقي في نظرات وتسبيلات بينه وبين عايدة  لما كنت بشوفها كان قلبي بيوجعني

بس ما كنتش بقدر أتكلم لاني لو اتكلمت هيقولوا عليا أني بغير منها .

وياريت الأمر وقف لحد كده لأ.............

يتبع ................

جوزي مش بس بيحب مرات أخويا لأ ده في بينهم مصيبة الجزء الثاني .

ليست هناك تعليقات

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

جميع الحقوق محفوظة لــ قصص 2015 ©